Veelgestelde vragen
-
Via webhooks, API’s en directe koppelingen kunnen we met 99% van de systemen moeiteloos integreren. We zijn dusver nog nooit een systeem tegengekomen waarmee we geen verbinding konden maken. Maar deze zullen vast wel bestaan.
-
Systemen zijn zo groot of klein te maken als je wilt. Echter is complexiteit erg subjectief. We besteden veel tijd aan het concreet en duidelijk maken van onze plannen en hoe ieder systeem functioneert. We brengen dit onder in een simpele visuele weergave waardoor het voor iedereen duidelijk is wat er in grote lijnen gebeurd. Wij zorgen er vervolgens voor dat alles ook achter de schermen goed verloopt.
-
Het kan voorkomen dat je als bedrijf een andere richting uitgaat of wellicht wil je uiteindelijk een in-house oplossing ontwikkelen die draait op jullie lokale servers. In zo’n geval hebben we meerdere opties:
Opzeggen & Ontkoppelen: We schudden elkaar de hand en nemen afscheid. Het systeen blijft in onze handen en na de laatste betaaltermijn wordt alles ontkoppelt. Jullie ontvangen één laatste export van alles belangrijke data en gegevens alvorens deze van onze servers worden verwijderd.
Afkopen: Het complete framework wordt afgekocht. Zie het als een auto aan het einde van het leasecontract. Je kan de auto inleveren en een nieuwe wagen afsluiten via een andere maatschappij, of je koopt je huidige wagen over voor een eerlijke prijs en kan ermee doen wat je wilt. In dit geval verschaffen we jullie van een complete blauwdruk en tech stack.
Service Contract: Het beheer van het systeem wordt volledig aan jullie overgedragen voor een eenmalig bedrag en sluiten een service contract af. Dit service contract is voor problemen die jullie niet opgelost krijgen of wanneer jullie het huidige systeem willen uitbreiden.
-
Dit is grotendeels afhankelijk van het soort systeem dat jullie willen bouwen en hoe snel de communicatie tussenbeide verloopt. Houd rekening met een minimale duur van 4 weken voor het opleveren van een eerste versie. Deze 4 weken gaan in vanaf het eerste onboarding gesprek, tot aan oplevering van de eerste versie.
-
Vanaf het moment dat het contract is getekend doorlopen we voor ieder project dezelfde stappen:
0. Intake & Onboarding: Samen met jullie bepalen we welke functionaliteiten er moet zijn, wat de output moet zijn, welke verbindingen we moeten maken en welke software en systemen gebruikt worden.
1. Ontwerp fase: We ontwerpen het framework en schrijven uit hoe de diverse datastromen moeten lopen.
2. Bouwfase: We gaan het systeem bouwen en integreren met jullie systemen in een test omgeving.
3. Testen: We gaan het systeem testen.
4. Opleveren MVP (Minimal Viable Product): Jullie krijgen een beta-versie aangeleverd dat werkt.
5. Feedback: De op- en aanmerkingen binnen de MVP die tijdens de beta-versie naar voren kwamen worden verholpen.
6. Oplevering: Jullie systeem is klaar om live gezet te worden.
-
Wij werken alleen met data die volgens de AVG richtlijnen is verkregen. Ook werken wij binnen jullie systemen alleen met zuivere, ethische data. Alle datastromen in en uit Factorem zijn beveiligd met encripties, 2FA-Authentication en worden op een lokale, sterk beveiligde server opgeslagen.
-
Wij beveiligen datastromen via two-way-encryption vergelijkbaar met wat Whatsapp doet. Hierbij wordt data omgezet naar een uniek raadsel wat alleen kan worden opgelost via een sleutel. Deze sleutels worden willekeurig aangemaakt waardoor iedere encryptie uniek is.
-
Wanneer jullie al automations hebben geimplementeerd intern vervullen wij buiten een bouwrol ook een consultancy rol. We kijken altijd eerst hoe we kunnen werken binnen wat al is gebouwd. Als we tot de conclusie komen dat dit op termijn meer problemen geeft dan oplost, voorzien we jullie van een plan en bijbehorende offerte om dit op te lossen. De klant is misschien koning, maar wij gaan voor kwaliteit, majesteit.
-
Het systeem werkt voor jullie maar wordt beheerd door ons. Iedere stukje data gaat door verschillende ‘poortjes’ en moet groen licht krijgen om door te gaan naar de volgende ‘fase’. Wanneer één van de stromen of de data als geheel wordt tegengehouden, krijgen we hier direct een melding van. Bij deze melding kunnen we zien wat er mis gaat, wat ons direct verteld hoe we dit kunnen oplossen.
De data gaat hierbij niet verloren maar wordt extern opgeslagen zodat we deze na het oplossen van het probleem opnieuw kunnen verwerken.