Sales zonder barrières.

Automatiseer en verrijk je salesproces

Sales draait om lead benaderen, relaties opbouwen en deals sluiten. Maar er gaat nog te veel tijd verloren aan administratief werk en steeds terugkerende werkzaamheden. Met sales automation maak je een einde aan deze obstakels. Onze op maat gemaakte workflows helpen jouw team sneller en slagvaardiger te werken. Zodat ze zich kunnen richten op wat echt telt: relaties ontwikkelen.

OF

Klaar voor je het weet!

Hoe werkt sales automation?

Sales automation maakt gebruik van workflows om terugkerende en inefficiënte activiteiten in het verkoopproces te stroomlijnen. Met gebruik van automation veranderen we de manier waarop teams werken zodat sales zich kan richten op het verrijken van relaties en het sluiten van deals.

Hierbij staan tools zoals CRM's, platforms voor e-mailautomatisering en analysesoftware centraal. Deze maken elke sales activiteit tijdig, gepersonaliseerd en zeer efficiënt.

Onze sales automation verzorgd alles van prospectie, outreach en lead scoring tot follow-up e-mails, het plannen van afspraken en het invoeren van gegevens. Dit stelt verkoopteams in staat om consistente communicatie te onderhouden zonder handmatige tussenkomst, wat uiteindelijk de productiviteit verhoogt en de klantervaring verbetert.

Verken onze Marketing Automation flows

Elke salesafdeling kent dezelfde struikelblokken: leads die door de mazen van het net glippen, langdurige rapportages of verloren tijd aan het plannen van afspraken

Prospecting

Prospectie is noodzakelijke voor sales, maar uiteindelijk zeer repetitief en tijdsintensief. Het realiseren van een deal moet je salesteam niet tot stilstand brengen.

Sales automation integreert met je bestaande aanpak en begeleid het prospectieproces zonder tijdverslinders. In een mum van tijd automatiseren wij de dagelijkse prospectie acties, zodat je salesteam meer tijd kan besteden aan het verrijken van nieuwe relaties.

Gepersonaliseerde outreach

Gepersonaliseerde berichten, follow-upgesprekken en het nauwkeurig bijhouden van prospects in je CRM. Dit zijn slechts enkele, van de bewezen manieren, om sales te stimuleren.

Maar ze vereisen veel handmatig werk en onderzoek. Automation voor outbound outreach, bied de kracht om sales prestaties op een hoger niveau te brengen. Hierbij verbinden we de tools waarop je al vertrouwt.

Afspraken plannen

Super! Een prospect wil een afspraak boeken met sales! Maar dan begint het pingpongen van dagen en tijden. Er is niks zo frustrerend voor sales als wanneer het momentum uit een gesprek wordt gezogen omdat de schema’s niet overeenkomen.

Sales automation laat prospects eenvoudig zelf een tijdsvak kiezen dat aansluit op jouw agenda. Bovendien maken automatische bevestigingen en herinneringen no-shows verleden tijd.

CRM-updates

Het bijwerken van de CRM is een eeuwige strijd tussen salesteams en sales managers. Logisch want de salestijgers willen maar één ding: deals sluiten en relaties ontwikkelen. Maar salesmanagers willen inzicht in de resultaten en de pijplijn.

Automation zorgt dat alle lead- en klantgegevens altijd up-to-date zijn in je CRM, zonder met de hand gegevens in te voeren. Leads worden automatisch geprioriteerd op basis van gedrag en score terwijl contact momenten in realtime worden gelogd.

Voor elk salesproces, ongeacht de branche

Of je nu actief bent in B2B of B2C, grote deals sluit of juist mikt op snelle conversies, Factorem sluit aan op jouw specifieke vraagstukken.

Leadopvolging versnellen

Trigger leads om te reageren, demo te plannen of een offerte aan te vragen.

Sneller deals sluiten

Automatiseer goedkeuringsrondes en laat klanten digitaal ondertekenen

CRM Beheer

Houd altijd overzicht over leads, prospects en klanten, zonder handmatige updates.

Hoe gaan we te werk?

Onze aanpak zorgt ervoor dat jouw team sneller en doelgerichter kan werken.

Workflowanalyse

We brengen samen de grootste tijdverslinders in kaart. Waar loop je leads mis? Welke werkstromen kosten onnodig veel tijd?

Bouw van maatwerk workflows

Wij ontwikkelen workflows die jouw team ondersteunen bij elke stap in de salesfunnel.

Vloeiende integratie

Jouw favoriete tools, zoals HubSpot, Salesforce, Slack, Meta of je agenda, werken samen in één gestroomlijnde workflow.

Continu verbeteren

Na de implementatie blijven we betrokken om te monitoren en bij te sturen, zodat je procedures altijd up-to-date zijn.

Klaar om meer deals te sluiten in minder tijd?

Laat ons jouw saleswerkwijzen stroomlijnen. Vraag een gratis consult aan en ontdek hoe jouw team profijt haalt uit workflow automation.

Veelgestelde vragen over sales automation

  • Sales automation betekent dat je herhalende werkzaamheden rondom leadopvolging, offertes en rapportages door technologie laat uitvoeren. Dit bespaart tijd en vermindert de kans op fouten.

  • Nee. Automation neemt vooral routinematige klussen uit handen, zodat jij je kunt focussen op persoonlijke gesprekken en relatiebeheer.

  • Ja. Factorem zorgt voor een vloeiende samenwerking met populaire CRM-systemen, zoals HubSpot, Salesforce of zelfs spreadsheets.

  • Dat verschilt per organisatie, maar doorgaans merk je binnen enkele weken al verbetering in je leadopvolging en pipelinebeheer.

  • Of je nu in B2B of B2C actief bent, automation kan het dagelijkse werk eenvoudiger maken, zolang je werkwijzen herhalende stappen bevatten.